tiistai 9. lokakuuta 2012

Yhtä sun toista.

 Lokakuu on jo hyvällä alulla, miten nämä viikot kuluvatkaan nopeasti. Tesalta sain mukavan keittiöhaasteen... Pitää kuvata keittiötä ja haastaa sitten muita mukaan... Teen sen myöhemmin, varmaan lähempänä joulua, saa tunnelmallisempia kuvia... Tämä kuva kuitenkin meidän keittiön pöydältä. Pidän siinä melkein aina jonkinlaista poppanaliinaa. Tykkään niistä ovat helppohoitoisia ja minulla on niitä paljon, kun olen kutonut niitä kangaspuilla... 

 Eteisessäkin on peilitasolle sopiva liina. Omat kangaspuuni ovat varastossa, mutta kerhotiloissamme on kangaspuut ja minä olen vastuussa niiden kutomisvalmiudesta. Voin tehdä sitten siellä niin paljon, kuin vaan viitsin. Nyt loimi on lopuillaan ja olen tehnyt muutamia kassikankaita...


 Aloitin kutomaan huivia jostain langasta, jonka olen saanut Tildafoorumin lankavaihdossa. Olen hukannut vyötteen. Pikkuväki on varmaan söhinyt saksilla tuon lankakerän läheisyydessä, kun siinä näytti olevan leikeltyjä kohtia...

 Vanhempia liinoja olen elävöittänyt kangasväreillä, painaen kuvioita. Tähän voisi koneella tikata tarvittaessa jotain koukeroakin...

 Jonkinverran olen kirjonut kuvioitakin joulua varten, ihan tarkkaan en tiedä mihin käyttöön nämä kuviot tulevat, mutta saas nähdä sitten. Ostin nuo netistä, kun tuttava auttoi. En itse osaa siellä suihkia joka paikassa. Mukavasti kuviot tulivat sähköpostiin tiedostona, ihmeellistä ;D

Savipajalta sain tämän tekeleen kotiin. Sipulipurkki sen piti alunperin olla, mutta ei meidän sipulit sinne mahdu. Tuikkukynttilä mahtuu... Kiitos kivoista kommenteistanne. Mukavaa kuluvaa viikkoa kaikille...

6 kommenttia:

  1. Kauniita liinoja pöydillä ja sipulipurkista tuli upea tuikkulyhty:-)

    VastaaPoista
  2. Kauniita liinoja vaikka millä mitalla.
    Sinä olet niin monipuolinen käsityöläinen. Tuo purkki on nätti ja minustakin sopii paremmin tuohon uuteen virkaan :)
    Kiva että sinullakin on jo ensi kesää varten suunnitelmat valmiina.
    Voi kun tulisi pian kesä :))

    VastaaPoista
  3. Poppanaliina on ihan kiva, minullakin on muutamat tabletit ja juuri eilen kaivoin ne olohuoneen ruokapöydälle kun katoin vieralle. Kiitos vinkistä niitäkin voi tuunata ja siten elävöittää, jos siltä tuntuu.
    Ihana sipulipurkki.

    VastaaPoista
  4. Kiitos vierailusta blogissani. Kauniita poppanaliinoja. Minä ihailen kovasti kudonnaisia,kun itse en osaa kutoa kangaspuilla,mutta aion sen taidon vielä opetella.Hieno tuo sipulilyhty. Todella kaunis.

    VastaaPoista
  5. Kiitos teille kommenteistanne.

    VastaaPoista